Validus Engros banner
    Validus Engros  Tlf 32 23 11 00                          
Spørsmål og svar

1.  Hva skal til for å bli registrert som kunde hos Validus Engros?

2.  Hvordan får jeg oversikt over hvilke varer dere har?

3.  Hvordan bestiller vi varer?

4.  Når kan jeg bestille?

5.  Når får jeg varer?

6.  Hvordan får vi brukernavn/passord til Engros netthandel?

7.  Hva gjør vi om vi har glemt passordet til Engros netthandel?

8.  Hva gjør vi når vi ikke har fått varer til avtalt tid?

9.  Hva gjør vi om vi har fått feil varer eller ødelagt varer?

10. Hvordan beregnes frakten?

11. Sendes det en ordrebekreftelse?

12. Hva med varer som er utsolgt?

13. Hva er fordelen med å bruke Engros netthandel?

14. Kan jeg bestille varer på annen måte selv om jeg er registrert på Engros
      netthandel?

15. Hva gjør jeg hvis vi ikke har fått faktura?

16. Hvordan kan jeg finn ut om varene er sendt fra Validus?

17. Hvordan finner jeg telefonnummeret til en leverandør?

18. Hvem kan gi svar på spørsmål om produktene?


1. Hva skal til for å bli registrert som kunde hos Validus Engros?
Kun registrerte foretak kan bli kunde hos Validus. Ta kontakt med oss for å opprette et kundeforhold.


2. Hvordan får jeg oversikt over hvilke varer dere har?
Det enkleste er å registrere deg på Engros netthandel Der får du en komplett oversikt over varer, priser og lagerstatus .

3. Hvordan bestiller vi varer?
Varebestilling på vår Engros netthandel er veldig oversiktlig og enkelt. Se brukermanualer. Alternativt er håndterminal, datakasse, faks eller telefon.

4. Når kan jeg bestille?
Elektronisk bestilling kan gjøres når som helst, vår ordretelefon er betjent fra kl 0800 til 1600 alle hverdager.

5. Når får jeg varer?
Vi avtaler fast bestillingsdag/leveringsdag med våre kunder. Ved levering f eks. onsdag, må varebestilling være inne før kl 0800 på tirsdag. I noen tilfeller er fremføringstiden to dager, da må ordren vært inne før kl 0800 mandag. Hvis ordren ikke er inne til fristen vil datasystemet automatisk legge varene til levering uken etter.


6. Hvordan får vi brukernavn /passord til Engros netthandel?
Ta kontakt med oss for opprettelse av bruker.

7. Hva gjør vi om vi har glemt passordet til Engros netthandel?
Sett inn mailadresse i feltet ”Glemt passord” under brukernavn/passord. Passordet sendes på mail.


8. Hva gjør vi når vi ikke har fått varer til avtalt tid?
Forsendelsen kan spores på netthandelen, gå på ordrehistorikk, klikk på “Spor” bak riktig ordre, klikk så på et kollinummer og du får oversikt over hvor varene sist er registrert. Hvis det ikke er registrert noen hendelser, ta kontakt med vårt transportkontor eller spor varene selv på Bring Logistics.Salgsordrenummer er sendingsnummeret.

9. Hva gjør vi om vi har fått feil varer eller ødelagt varer?
Det påligger kjøper å reklamere feil på varen umiddelbart, og senest to dager etter at varen er mottatt. Produktfeil som ikke skyldes transport, må meldes direkte til den enkelte leverandør. Retur godtas kun etter avtale. Prisede varer tas ikke i retur. Godkjente returer sendes oss omgående, og skal inneholde returskjema fra oss. Innmelding av retur gjøres enten pr mail .(JavaScript must be enabled to view this email address), faks 80 03 22 66 eller telefon 80 03 26 66.

10. Hvordan beregnes frakten?
Bestillinger over 3500,- eks. mva leveres fraktfritt.

11. Sendes det en ordrebekreftelse?
Det sendes ordrebekreftelse som viser både hva som er bestilt og hva vi eventuelt er utsolgt for.

12. Hva med varer som er utsolgt?
Dette må bestilles på nytt, vi rester ikke varer hvis det ikke annet er avtalt.

13. Hva er fordelen med å bruke Engros netthandel?
1. Alltid oppdatert på priser, produkter
2. Lett å finne varer, god oversikt
3. Du kan bestille akkurat når det passer, bare det er før bestillingsfristen
4. Fakturahistorikk
5. Pakkesporing
6. Oppdatert oversikt over vare på lager,utsolgte og utgåtte varer.
7. Mulig å opprette ordremaler.

14. Kan jeg bestille varer på annen måte selv om jeg er registrert på Engros netthandel?
Ja absolutt. Selv om du ikke bestiller varer via netthandel kan den brukes som rent oppslagsverk.

15. Hva gjør jeg hvis vi ikke har fått faktura?
Ta kontakt med vår regnskapavdeling på telefon 32 23 11 17. Dette gjelder også om du har spørsmål om betaling.

16. Hvordan kan jeg finn ut om varene er sendt fra Validus?
Varene er sendt fra Validus Engros AS når sendingen kan spores i Engros netthandel. Varene kan også spores med ordrenummer på Bring Logistics. Ordrenummeret settes inn som sendingsnummer.

17. Hvordan finner jeg telefonnummeret til en leverandør?
De aller fleste ligger i leverandørregister.

18. Hvem kan gi svar på spørsmål om produktene?
Disse spørsmålene må rettes hver enkelt leverandør. I leverandørregister står det oppført kontaktpersoner.

Validus Engros AS | Orkidehøgda 3 | 3050 Mjøndalen | Telefon 32 23 11 00 | e-post ordrekontor@validusengros.no
Utviklet av Godt Sagt kommunikasjon