Med erfaring som hyllevare
Publisert: 05.03.09




I Gunillas Helskost får kundene lov til å bli lenge

Viktig med både næring og nytelse: Gunnilla B Stokkland tilbyr sunn mat, bred fagkunnskap og en hyggelig sted å slappe av i helsekostbutikken i Sandefjord.


- Jeg har ofte kontakt med Validus’ene både på telefon og elektronisk, og erfarer at de har god forståelse for min hverdag her i butikken.  For meg frigjør det både tid og energi som jeg istedet kan bruke på drift og utvikling, sier Gunilla Stokkland.  Hun har drevet med helsekost i Vestfold i over tretti år og drifter i dag en moderne og innbydende forretning i Sandefjord sentrum.

Helios og Alternativ Mat står for 75% av varemengden 
Gunnilla startet sin virksomhet i det små, og fikk i begynnelsen varer fra Validus’ forgjenger. – Jeg var naturligvis litt spent da Validus skulle overta, men må si at samarbeidet har fungert veldig godt hele veien. I dag står Helios og Alternativ Mat bak rundt 75% av varemengden i her i butikken.   
Kundene påvirker varelinjene
I Valius Engros er Vidar Solberg øverste ansvarlig for at Gunilla får varene hun vil ha til butikken sin: - Selv om økt effektivitet ofte betyr mer strømlinjeforming i vareflyt og utvalg, er det viktig å være lydhør overfor de vi skal betjene, sier han:

Samtidig som vi må drive grossis-virksomhet slik vi mener er riktig, er vi avhengig av å ha tett kontakt med små og store kunder.  Gunnilla har vært trofast mot Validus i alle år, og kjenner både medarbeidere og systemer. Jeg stoler på vurderingene hennes, sier Solberg.

Spør Gunilla om råd
Han understreker at god kontakt grossist-detaljist også er nyttig når man planlegger endringer: 
-  Vi ønsker ikke å gjøre forandringer raskere enn det kundene klarer å absorbere, og da er det veldig greit å ha en åpen dialog med dem som har litt erfaring. Og jeg har spurt Gunilla om råd mer enn en gang, smiler han